30 08 2023

سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران

دانشکده هنر و معماری میزبان سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران

سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، با حضور ۱۳۰ هنرمند جوان سراسر کشور در سنندج برگزار شد. در این رویداد هنرمندان از ۲۵ استان کشور حضور داشته و این جشنواره در ۱۰ رشته تخصصی در عرصه‌های مختلف گرافیک، نگارگری ،عکاسی، مجسمه‌سازی و ... به مدت ۵ روز در شهر سنندج برگزار گردید. در روزهای دوم، سوم و چهارم این جشنواره‌ بخش رقابتی و کارگاه های آموزشی آن  در  دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان برگزار شد.

این کارگاهها در مجموعه  آتلیه های طراحی،کارگاههای صنایع دستی، نگارخانه و سالنهای دانشکده هنر و معماری برگزار شد. ۳۰ نفر به عنوان داور و استاد در این جشنواره داوری آثار را برعهده داشته و یک هزار اثر رسیده به دبیرخانه سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران  را داوری نمودند.

دکتر مولانایی رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان با اعلام همکاری دانشگاه کردستان  با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه امور هنری و فرهنگی  افزود با تاکید ریاست محترم دانشگاه مبنی بر همکاری دانشگاه کردستان با سازمانها و ادارات استانی و کشوری، تمامی امکانات دانشکده هنر و معماری در یخش آموزشی، فرهنگی  و عمومی برای برگزاری مناسب این رویداد در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان قرار گرفت.

دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان با فراهم نمودن امکانات و شرایط حرفه ای و تخصصی لازم سهم بسزایی در برگزاری مناسب و سطح بالای این جشنواره داشت. دکتر مولانایی اظهار اميدواری نمود با همکاری میان نهاد علمی دانشگاه و سازمانها و نهادهای اجرایی ذیربط و انجام فعالیتهایی نظیر برگزاری این جشنواره ها  امکان رشد و ارتقا امور هنری و فرهنگی بیش از پیش در سطح کشور و استان کردستان فراهم گردد.
همچنین دکتر خراسانی زاده مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد، آقای دریایی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و خانم دکتر صدری دبیر جشنواره که در برگزاری سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کشورنظارت داشتند ضمن تقدیر و تشکر از دانشگاه کردستان در همکاری شایسته جهت برگزاری جشنواره، سطح کیفی و کمی آثار ارائه شده را بسیار مناسب ارزیابی نموده ابراز امیداواری کردند که دوره های دیگر این جشنواره در استان کردستان برگزار شود.