19 06 2022

نمایشگاه تایپوگرافی علیرضا شکوهی دانشجوی دانشگاه کردستان از ۲۹ خرداد تا ۱ تیر ۱۴۰۱ در گالری دانشکده هنر و معماری در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نمایشگاه تایپوگرافی «با من بخوان» در دانشکده هنر و معماری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، پیش از ظهر امروز نمایشگاه تایپوگرافی «علیرضا شکوهی» در گالری دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان دایر شد.
شکوهی متولد سال ۱۳۷۴، فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی آمار و کاربردها از دانشگاه کردستان و به مدت ۸ سال است که به صورت حرفه‌ای در این رشته هنری فعالیت دارد.
به گفته وی، در این نمایشگاه ۲۰ اثر در سایز ۵۰*۷۰ به نمایش گذاشته شده و اکثر آثار تایپوگرافی بوده و چند اثر نیز تایپ دیزاین است.
شکوهی با اشاره به تعریف تایپوگرافی بیان داشت: تایپوگرافی سبکی است که بر اساس هنر خوشنویسی ایرانی با استفاده از حروف، سعی دارد بیشترین اثر را بر ذهن مخاطب بگذارد.
به گفته این هنرمند، تفاوت اصلی تایپوگرافی و خوشنویسی این است که خوشنویس هدف اصلی کارش زیبایی بوده و اصراری بر خوانایی موضوع ندارد اما تایپوگرافر هدفش زیبایی در کنار خوانایی بوده و سعی دارد از فرم و رنگ‌هایی استفاده کند که بیشترین تاثیر را بر مخاطب داشته باشد.
وی در پایان افزود: در تایپ چهار بخش اصلی داریم که شامل تایپ معمولی، تایپ‌دیزاین، تایپوگرافی و بحث لوگوتایپ شده و هرکدام نیز به شاخه‌های مختلف تقسیم می‌شوند. 
گفتنی است، این نمایشگاه به همت معاونت فرهنگی-اجتماعی، دانشجویی دانشگاه کردستان و دانشکده هنر و  معماری برپا شده و تا روز چهارشنبه ۱ تیرماه ادامه دارد.